כמה עולה לפתוח מסעדה קטנה

יש הרוצים לפתוח מסעדה קטנה בתחום האהוב עליהם ולהתפרנס ממנה. מסעדה כזאת יכולה להיות מסעדת פועלים הפותחת שעריה בבוקר ועד לשעות אחרי הצהריים. מסעדה הממוקמת בדאון טאון העסקי ועיקר פעילותה היא לאנשי עסקים, פקידים ומבקרים המגיעים מהאזור ואליו. אלו ואחרות הן מסעדות נישה ויכולות לכלול תפריט מזרחי, תפריט אתני אחר המבוסס על מאכלים מבושלים, שאורמות וכדומה. נשאלת השאלה: כמה עולה לפתוח מסעדה קטנה שכזאת? התשובה היא: כי העלות נקבעת על פי פרמטרים שונים.

ראשית, יש לקחת בחשבון את העלויות הראשונות של הקמת ועיצוב המקום. האם מדובר ברכישתו או בדמי שכירות. אחר כך יש לקחת בחשבון את רכישת חומרי הגלם והציוד, הוצאות פרסום וכדומה. את כל אלו ונתונים נוספים מקבלים מתכנית עסקית מתאימה אותה מכינים מומחים שאף מספקים ייעוץ וליווי שוטף. הדבר חשוב מאוד לכל מי שפותח מסעדה, ובמיוחד, כאשר מדובר בפעם הראשונה בה אין כל כך מושג על התחום. תחום המסעדנות נחשב לרגיש, יחסית, ולכן, יש חשיבות לתכנון נכון.

פתיחת מסעדה כוללת מספר שלבים. הראשון היא אפיונה וכאן חשוב להגדיר את קהל היעד, לבחור שם ולהחליט על המקום בו היא תפעל. יש להכין הון התחלתי כולל סכום נדרש עד להופעת ההכנסות הראשונות. בנוסף, להעריך את תקופת ההכנות עד לפתיחה. השלב הבא הוא הכנת תכנית עסקית הנותנת מושג כלכלי ופיננסי לגבי הסכום הראשוני הנדרש, תזרים המזומנים והרווחים הצפויים ועוד. קיים שלב נוסף של בחירת הישות (לרוב – עוסק מורשה המתאים לקטגוריה זאת) ורישומה ברשויות מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. חשוב לציין, כי היזם חייב להיות מנוסה בתחום כשכיר או כמנהל בעסק דומה שהועסק בו בעבר. הוא צריך לדעת כי מדובר בעסק תובעני שיגזול זמן רב מזמנו ועוד.

הסדנאות שלנו